Foto: Louise Albrecht

Låna lite större dopkläder

Barn kan bli döpta i alla åldrar. Och nu finns det kläder i fler storlekar att låna. Här kan du se kläder från storlek 74 till 104. Det går också alldeles utmärkt att ha sina egna kläder.

Dopklänningen som små barn har på sig är lång för att barnet symboliskt ska växa i den så småningom. Men när barnet går själv är det svårt med allt tyg. Här finns kläder i lite större storlekar att låna. Eller så kan man använda kläder man har hemma.

Barnet behöver inte ha några särskilda kläder vid dopet egentligen - men om man vill låna går det jättebra.

Dopklänningar i varje kyrka

För små barn finns det dopklänningar att låna i varje kyrka. De större finns det inte lika många av så berätta att ni vill låna någon av dem när ni bokar dopet. Det är bra att prova innan så ni vet att kläderna passar. Det är en av våra duktiga medarbetare som sytt upp kläderna.

Dopklänning i linne (storlek 74) och klänning med spetsbolero (storlek 104). Foto: Louise Albrecht
Närbild spetsbolero (storlek 104). Foto: Louise Albrecht
Skjorta och byxa i vitt linne (storlek 92). Foto: Louise Albrecht