kaffekopp

Tisdagsträffen, Barnens katedral

Varannan tisdag 15.00-17.00 jämna veckor bjuder Kroppkärrs församlingskrets in till Tisdagsträffen. Programmet varierar, det kan vara ett spännande föredrag, ett musikprogram eller ett studiebesök. Tisdagsträffarna är öppna för alla. Välkomna! Start: 23/1

Varannan tisdag 15.00-17.00 jämna veckor bjuder Kroppkärrs församlingskrets in till Tisdagsträffen. Programmet varierar, det kan vara ett spännande föredrag, ett musikprogram eller ett studiebesök. Tisdagsträffarna är öppna för alla!

Program

5/3    Kort årsmöte. Efter mötet följer dagens program ”1800-talets superstar: Peter Fjellstedt” - Staffan Svanqvist

19/3 ”Musik och psalmsång”  - Kristina Stolare

2/4  ”Vad kvinnor tänker om Gud i bild och ton” - Monika Sjögren Nordgren och Janne Johansson

16/4 ”Lydia Wahlström (1869-1954) Människan och demokratin” - Eva-Lisa LIndqvist Holtz, präst och domkyrkolektor.

14/5 ”Vårsånger – Klang och jubel” - Janne Johansson

Vill du vara med, och hjälpa församlingskretsen hjälpa?
Nya och gamla medlemmar hälsas välkomna!

Kroppkärrskyrkans församlingskrets i samarbete med Sensus studieförbund.

Kontaktperson: Margareta Audell tel: 070-206 25 86

Närbild på coronavirus.

Restriktionerna borta efter 9 februari

Från och med 9 februari lyfts nästan alla restriktioner pga coronaviruset. Efter det finns inga krav på vaccinationsbevis eller tak på antal deltagare till kyrkorna. Med omtanke om varandra hjälps vi dock fortfarande åt så att gudstjänster och verksamheter är säkra platser för alla och vi stannar självklart hemma vid sjukdomssymtom.

Om Barnens Katedral

eller Kroppkärrskyrkan ligger på Norra Kroppkärr. Den nyligen tillbyggda kyrkan är ljus och mysig. Här sker många dop.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.