Sopptallrik med änglar runt kanten.
Foto: Andrej Troha

Fika och soppa

Näring för kroppen och gemenskap för själen. Att dela en måltid är det perfekta sättet att lära känna andra människor. Att fika eller äta soppa kostar inget hos oss men du får gärna lämna en frivillig gåva.

Morgonbön med frukost, Vikenkyrkan

Måndag, tisdag och torsdag kl. 10.00, Vikenkyrkan. På torsdagar deltar kören Sånglusten. Varmt välkomna.

En låda tepåsar står bredvid några muggar med Svenska kyrkans emblem.

Café Titt-in, Norrstrandskyrkan

Välkommen att komma förbi och ta en fika och läs dagens tidning! Varje onsdag och torsdag kl. 11.00-14.00. Ta gärna med ditt handarbete.

Grov frukostmacka.

Frukost med mässa, Kronoparkskyrkan

Tisdagar kl 9.00. Först firar vi mässa i kyrkan och sedan dukar församlingsvärd Laila upp frukost. Start för våren är 9 januari. Varmt välkommen in!

Våffelcafé, Kronoparkskyrkan

Välkommen till Kronoparkskyrkans våffelcafé! Goda våfflor och trevliga samtal. Fredagar 10.30-12.30 med start 12 januari. Varmt välkommen.

Kulturcafé

Välkomna att besöka Barnens Katedrals Kulturcafé. Vi träffas 13.00 på onsdagar ojämna veckor, börjar med dagens programpunkt och fikar sedan tillsammans. Varierat program. Start: 31/1

Västerstrandskyrkans Café

Tisdagar och onsdagar kl 13.00-16.00.

Frukost

Börja dagen med gemenskap. Tillsammans med en kopp varmt blir det en fin start på dagen. Välkommen!

Morgonbön med frukost, Vikenkyrkan

Frukost i Västerstrandskyrkan

Fredagar kl 09.00-11.00.

Grov frukostmacka.

Frukost med mässa, Kronoparkskyrkan

Morgonmässa med frukost, Norrstrandskyrkan

Sommaruppehåll. Start 6 september. OBS: Ny tid: kl. 9.00. Fira mässa tillsammans med oss onsdagar kl 9:00. Efter mässan bjuds det på frukost i Mariasalen. Varmt välkommen

Lunch

Att äta en måltid tillsammans är en av kyrkans äldsta traditioner. Det är ett grundläggande sätt att lära känna andra människor. I våra kyrkor serveras många tallrikar soppa eller annan enkel lunch varje vecka. Den kostar ingenting men du kan lämna en frivillig gåva.

Lunchmusik och soppa i Norrstrandskyrkan

Tisdagar kl. 12.00. Börjar med ett musikprogram i kyrkan, därefter äter vi soppa tillsammans i Mariasalen.

Sopplunch, Equmeniakyrkan i Molkom

Varmt välkommen! Tisdagar jämna veckor kl 12.00 med start 23 januari 2024.

Sopplunch, Alsters församlingshem

Varmt välkomna! Tisdagar kl. 12.00 med start 30 januari 2024.

Sopplunch, Sockenstugan vid Väse kyrka

En tisdag i månaden kl. 12.00 i Sockenstugan vid Väse kyrka serveras det soppa och samvaro. Nästa tillfälle är 19 mars. Varmt välkomna!

Enkel lunch i Kronoparkskyrkan

Sommaruppehåll. Start 10 januari. Kom och ät vår församlingsvärds goda lunch! Onsdagar kl. 12.00. Innan lunch finns möjlighet till stilla andakt under musik, i kyrksalen. Start kl. 11.50. Välkommen!

Sopplunch i Skattkärr

Varmt välkomna till Mariagården. Onsdagar 12.00, start: 24 januari. Sista soppan för terminen blir den 15 maj.

Välkomna på sopplunch!

Onsdagar 12.00. Soppa, bröd, smör, ost, kaffe och kaka. Start: 31/1. Uppehåll under sportlovet, påsklovet samt helgdagar. Varmt välkomna!

Enkel lunch i Församlingshuset

Torsdagar kl 12.30 direkt efter lunchmusiken i Domkyrkan kl 12.00. Start för höstterminen 8/9.