Digitala gudstjänster i Alster-Nyedsbygdens församling

Här hittar du våra digitala gudstjänster. Välkommen till gudstjänsten!

Första söndagen efter Trefaldighet, andakt från Alsters kyrka sänds söndagen den 6 juni kl. 11.00. Medverkande är Linda Ganters, präst, Gunnar Jernström, kyrkvärd och Eva Enders, kantor.

Detta är den sista digitala sändningen denna temin. Välkomna till våra gudstjänster i våra kyrkor. Se gärna mer information i kalendern.

Helige Trefaldighets dagens andakt är inspelad både i Alsters kyrka och Karlstads domkyrka. Medverkar gör prästerna Anna Bohlin Christensson och Ann-Charlotte Uggla. Ia Ojala är kyrkvärd.  Domkyrkoorganisten Jörgen Martinson och solisten Anna Rydberg framför två stycken av Bach, inpelat i Karlstads domkyrka. Välkommen!

I Pingstdagens andakt från Alsters kyrka är Peter Boman solist. Kantorn Eva Enders ackompanjerar. Linda Ganters är dagens präst. Sändningen startar söndag 23 maj kl. 11.00. Välkommen!

Välkommen på maj månads Taizéandakt från Nyeds kyrka, fr.o.m. kl. 18.30 onsdagen den 5 maj. Linda Ganters är kvällens präst och personalkören sjunger Taizésånger under ledning av Anna Rydberg, kantor.