Foto: Per Gustafsson

DROP IN-DOP I FREDRIKSKYRKAN

Lördag 23 mars 14.00-16.00

DROP IN-DOP

Lördagen den 23 mars kl 14.00-16.00 arrangerar Svenska kyrkan Karlskrona drop in-dop i Fredrikskyrkan.
Alla  är välkomna oavsett ålder.

Kanske blev det aldrig tid för dop, kanske kändes det för stort och omständigt. Drop in-dop är en möjlighet att komma till kyrkan och låta döpa sitt barn eller sig själv utan att behöva boka tid.
Vi ordnar allt och bjuder på en enkel fika.
Dopgudstjänsten genomförs i det mindre sammanhanget med barnet, föräldrar, syskon och faddrar. Vi följer restriktionerna och rekommendationerna som finns i dessa coronatider.

När du kommer till kyrkan får du träffa en präst och prata om dopet. Musik och sång är ett viktigt inslag i dopgudstjänsten och du får gärna komma med egna önskemål till vår musiker. Sedan firar vi en dopgudstjänst just för dig eller ditt barn. Det finns dopklänning att låna för den som vill. Du som är under 18 år behöver ha medgivande från båda dina vårdnadshavare.

Fredrikskyrkan Stortorget
Vid frågor: 0455-33 47 00, karlskrona-aspo.pastorat@svenskakyrkan.se