Någon spritar händerna i kyrkan.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Lättade pandemirestriktioner

Sen den 29 september har de flesta restrektioner tagits bort.

Även om restriktioner har tagist bort tar vi hänsyn till varandra.
Har fortsatt god handhygien och stannar hemma om vi är sjuka.

I övrigt är ni varmt välkomna till våra gudstjänster och verksamheter.

Förhindra spridning av covid-19

Du som inte är fullvaccinerad mot covid-19 bör ta särskild hänsyn till personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre. Du bör vidta försiktighetsåtgärder för att undvika att du själv blir smittad och för att undvika spridning av covid-19. Du bör därför, när det är möjligt:

hålla avstånd till andra människor, och
särskilt undvika nära kontakter med personer i riskgrupp och personer som är 70 år och äldre.

Dop, vigslar och begravningar

Välkommen att höra av dig till pastoratsexpeditionen på tel. 036-30 43 00 för att boka eller om du har några frågor.

Utlåning av lokaler

Vi fortsätter att pausa uthyrning/utlåning av våra lokaler för minnesstunder. Vi kan i viss mån erbjuda lokaler till dopkalas, ta kontakt med pastoratsexpeditionen för mer information.

Din kyrka är öppen - välkommen in

Ta en paus och sitt en stund i stillhet, tänd ett ljus, be en bön. Pastoratets kyrkor har öppet vardagar och på söndagar i samband med gudstjänst.

Andakt och bön - där du är

Om du inte kan eller vill komma till kyrkan går det förstås bra att ha en stilla stund hemma eller där just du befinner dig. Du behöver inte förbereda din stund med Gud. Ni kan mötas mitt vardagens kaos, eller på en lugn plats, i en stol, med ett tänt ljus. Gud kommer dig till mötes, oavsett.

Interiörbild från Huskvarna kyrka. Över bilden en rosa toning. Mitt på bilden en vit PLAY-knapp.

Digitala gudstjänster, andakter, sång & musik

Här kan du se webbsändningar från Huskvarna pastorat.

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.

En hjärtformad grå sten ligger på marken

Behöver du någon att prata med?

Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Vi finns här för dig, du behöver inte vara ensam. Välkommen att höra av dig.