Foto: Gustaf Helsing/IKON

GDPR - Medlem

Så här skyddar Svenska kyrkan i Hofors dina personuppgifter som medlem

Behandling av personuppgifter

Om du är medlem i Svenska kyrkan i Hofors så behandlar vi vissa av dina personuppgifter för att kunna fullgöra avtalet mellan oss - det involverar att ta ut avgifter, skicka ut relevant information mm. De uppgifter om dig som behandlas är namn, personnummer, adress, telefonnummer och e-postadress.

Dina uppgifter sparas bara så länge verksamheten pågår om du anmält dig till någon av våra verksamheter.

Ditt personnummer behövs för att registrera dig i församlingens verksamhetsregister. Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, skicka inte in anmälan, utan ta istället personlig kontakt med församlingen.

Vid kursverksamhet i samarbete med Sensus studieförbund lämnas personnumret till Sensus som också dom följer GDPR.

Vi lämnar självklart aldrig ut uppgifterna till en tredje part med undantag av Sensus.

Vid frågor om vår behandling av dina personuppgifter kan du höra av dig till Svenska kyrkan i Hofors.