Foto: Racorn /Mostphotos

GDPR - Bilder

Så här hanterar vi bilder på Svenska kyrkan i Hofors

Vi använder ofta bilder på vår hemsida, i tryckt material och på sociala medier för att berätta om vår levande verksamhet både i texter och bilder. Så här hanterar vi bilder på Svenska kyrkan i Hofors.

Vi publicerar inga bilder på vår hemsida, nyhetsbrev, trycksaker eller i sociala medier utan ett muntligt eller skriftligt samtycke och godkännande från de som går att identifiera på bilderna.

Vid stora evenemang fotograferar vi ofta och informerar om detta i programblad och/eller skylt vid ingången. Vill du inte förekomma på bild från t ex konserter eller andra liknande evenemang så ber vi dig kontakta någon i personalen så ser vi till att du inte förekommer på de bilder som publiceras.

Ett skriftligt samtycke som upprättas eller ett muntligt samtycke kan givetvis när som helst hävas genom att kontakta Svenska kyrkan i Hofors.