Anmäl dig till konfirmation

Information och anmälan läsåret 2024-2025

Om du konfirmerar dig får du möta andra i din ålder och tillsammans med dina ledare ha roligt men också fundera på de stora frågorna om tro, liv, död och evigheten.

konfirmation

Från september till maj träffas vi för att lära oss mer genom gudstjänster, lektioner, studiebesök, läger och gemenskap.

Herrestads församling bjuder in dig som skall börja årskurs 8 till konfirmation. Alla är välkomna och om du väljer att konfirmera dig behöver du vara eller bli döpt.

Konfirmationsgrupper

Onsdagsgruppen

Träffas varannan onsdag efter skolan i Herrestads församlingshem kl. 14-16:30 Vi börjar med Drop-in fika och börjar programmet kl 14:30. Gruppen åker på två läger med övernattning. Man behöver också gå ca 10 gånger i gudstjänst.

Söndagsgruppen

Träffas var tredje söndag kl 10-13:30 i Herrestads kyrka. Gruppen åker på två läger med övernattning. Gudstjänster ingår i läsningen. Vi bjuder på fika i programmet.

Konfirmation X

För dig som vill fördjupa dig. Gruppen träffas varannan torsdag kl 16-18. Vi åker inte på läger men avslutar konfirmationen med en resa till ett av kristendomens historiska centra, Rom i Italien. I denna grupp får du djupare insikt i kyrkans liv. Du får praktisera, gå i gudstjänst och göra studiebesök. Kostnad för resan till Rom 1500 kr plus mat.

Intensivkonfirmation​

Gruppen inleds med läger 13-15 juni 2025. Sedan intensivläser vi varje dag i Herrestad fram till midsommar och konfirmation 22 juni. Gudstjänstbesök tillkommer under läsåret.

​​Anmälan:

Fyll i nedan formulär och skicka in din anmälan! Glöm inte hela personnumret annars kan vi få svårt att hitta dig i våra register.

Är du döpt?

Vilken grupp passar dig bäst?

När du anmäler dig kommer Herrestads församling hantera dina personuppgifter enligt GDPR för att registrera alla konfirmerade samt kontakta konfirmander och kontaktpersoner med information under läsningen. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: svenskakyrkan.se/herrestad/gdpr

Några viktiga datum

28 augusti 18.30-19.30

En första träff för alla konfirmander och föräldrar med information om läsningen

10 maj 2025

Konfirmation för de flesta grupperna. Exakt vilken av dagarna och vilken tid beror på vilken grupp man valt. Mer information på första träffen.

Vid andra frågor kontakta oss!