En dörr från insidan. Lite solljus släpps in.
Foto: Anette Danielsson

Kurs i att bearbeta sorg efter skilsmässa / separation.

Start 5 februari, 2024, i Hässleholms församlingshus. Anmälan. Begränsat antal platser.

Att känna sorg vid en förlust är normalt och naturligt. Vi erbjuder en kurs i sorgbearbetning med handlingsprogram för känslomässig läkning för dig som upplevt skilsmässa/separation.

Programmet är väl beprövat för att bearbeta smärta orsakad av olika förluster.

KURS I ATT BEARBETA SORG EFTER SKILSMÄSSA/SEPARATION.

VÅREN 2024

START måndag 5 februari kl. 17.30.
AVSLUTNING 25 mars.
OMFATTNING 2 timmar/vecka i 8 veckor.
MAX 6 platser.
PLATS Församlingshuset, Kyrkbacken 2, Hässleholm
KOSTNAD 200 kr för kursbok.

Anmälan görs senast 29 januari 2024.

Anmälan och info:

Diakon Anette Danielsson
anette.danielsson@svenskakyrkan.se eller

Så här säger tre tidigare deltagare om kursen:

”Jag tycker kursen var väldigt givande och det känns verkligen som om jag bearbetat skilsmässan på djupet. Nu har jag lagt det hela mer bakom mig och jag behöver inte älta det. Jag har verkligen börjat på ett nytt kapitel i livet. Jag tycker det är väldigt fint av kyrkan att erbjuda något sådant. Boken var bra och hade väl beprövade teorier. Kursen var tuff känslomässigt, men jag är så stolt att jag genomförde den. Det kändes så tryggt att träffas i det här sammanhanget och att bara bli lyssnad på, utan någon som dömer eller uttrycker sina åsikter. Tack än en gång.”

Kursdeltagare vårterminen 2023

”Stort TACK! Jag är så tacksam för att jag fick möjligheten till den här kursen i sorgbearbetning. För mig blev kursen ett väldigt djupt känslomässigt arbete men resultatet är nu att jag nu känner en sådan lättnad och befriad känsla inom mig. Jag kan varmt rekommendera kursen till andra, för nu känner jag mig fri från den smärta som jag burit på inom mig. Jag tycker kursen hade ett väldigt bra upplägg och Anette, du har varit ett fantastiskt stöd. Jag vill också tacka för de mysiga fikastunderna som var fyllda med mycket glädje.”

Kursdeltagare vårterminen 2023

-------------------------------------------------------------------

”Kursen blev ett otroligt viktigt steg på vägen för mig. Kursen gav mig insikter som jag inte hade kunnat få på något annat sätt. Jag upplevde kursen som lugn, omsorgsfull och en säker plats med fin gemenskap kring svåra känslor.

Jag är så otroligt tacksam, stolt och glad att jag gått igenom allt det tuffa och känslosamma som kursen innebär. Jag känner mig lättare. Kan lättare hantera känslorna kring den stora sorg som skilsmässa innebär. Det är ett arbete att göra detta, men det är verkligen värt det!”

Kursdeltagere höstterminen 2022