Foto: Gerd Altmann/Pixabay.com

Träffpunkter

Välkommen till mötesplatser i Hammarby församling! Här har du möjlighet att träffa människor i olika miljöer; kanske bara för en fika, eller för olika diskussioner.

Filmkvällar

Våra populära filmkvällar startar ny termin två gånger om året. Det är öppen filmvisning för alla som vill komma, se och prata!

Tisdagsmässa

Varje tisdag kl. 13.00 i Vilunda kyrka.

Vilunda kuoro

Vilundakuoro on Hammarbyn seurakunnan suomenkielinen kuoro. Joka viikko kokoontuu noin 30 iloista ja innokasta kuorolaista laulamaan omalla äidinkielellään.

Hammarbykören

Hammarbykören består av drygt 20 sångare som sjunger cirka en gång per månad i vanliga gudstjänster.

Tisdagsfika

Vill du träffa andra vuxna i lugn miljö över en kopp kaffe? Då är du välkommen tisdagar 13.30-15.00.

Någon sitter och antecknar i ett block.

Gudstjänstverkstad

Vill du vara med och tycka till om hur högmässorna ska se ut? Vi träffas nästan varje onsdagkväll för att planera högmässorna i Vilunda kyrka, och dina funderingar behövs!

Lunchmusik

Välkommen till en stunds avkoppling och musik. Varje onsdag kl. 12.00 i Vilunda kyrka.

Sopplunch

Bland våra öppna verksamheter finns också en sopplunch. Välkommen på onsdagar!

Syföreningen

Syföreningen träffas i Vilunda församlingshem varannan onsdag kl. 13.00-15.00.

Språkcafé i små grupper i Vilunda församlingshem.

Vill du vara med i en liten språkcafé-grupp? Vi träffas i små grupper i Vilunda församlingshem på olika dagar i veckan.

Retreat och meditation

Hammarby församling erbjuder retreater samt dagar vikta åt meditation i Vilunda församlingshem. Torsdagar under terminstid erbjuds lunchmeditation.

Samklang

För dig som inte har sjungit så mycket i kör eller inte alls men ändå skulle vilja.

Stilla dag för återhämtning och reflektion

Välkommen lördag 23 mars på en heldag med skapande målning, meditation, orgelmusik, ljuständning, massage och gemenskap. Anmäl dig senast 17 mars.

Retreat och meditation

Tonfiskarna

En barnkör med musiklek, för dig som är ca 4–6 år. Övar onsdagar 15.45–16.15. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta mariahelena.karlqvist@svenskakyrkan.se för mer information.

Änglakören

En kör för barn ca 7-8 år. Övar onsdagar kl. 15.45–16:30. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

Sångfåglarna

En kör för barn från ca 9 år. Övar torsdagar kl. 15:45–16.30. Höstterminen 2023 börjar den 31 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

En person står vid ett notställ med händerna lyfta framför sig.

Hammarby ungdomskör

Ungdomskör från ca 13 år. Övar onsdagar kl. 17.00–18.00. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

Vilunda kuoro

Samklang