Foto: Sanja Gjenero/sxc.hu

Här listas vad som är på gång i församlingen.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen är ett grundläggande måldokument som berättar vad Svenska kyrkan i Hammarby är och vill vara. Den beskriver kyrkans grundläggande uppgift: att fira gudstjänst, bedriva undervisning samt utöva diakoni och mission.

Vi bjuder på tårta!

Vi är glada för att ni väljer att boka dop hos oss, och vi vill vara med och dela glädjen med er. Därför bjuder vi på tårta till dopkaffet!

Tisdagsmässa

Varje tisdag kl. 13.00 i Vilunda kyrka.

Filmkvällar

Våra populära filmkvällar startar ny termin två gånger om året. Det är öppen filmvisning för alla som vill komma, se och prata!

Boka dop

Letar du tid för dop? Hos Hammarby församling kan du reservera tid för dop redan på hemsidan. Vill du hellre besöka oss, ringa eller mejla så går det lika bra. Här hittar du all information du behöver och hur du går tillväga.

GDPR – Så här skyddar vi dina personuppgifter

Det är viktigt att du känner dig trygg med hur Svenska kyrkan hanterar dina personuppgifter. Hammarby församling skyddar den information som du anförtror oss med, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet.

Hållbar utveckling

Hammarby församling vill vara en förebild för andra, och visa att man med små steg i taget kan göra en stor skillnad. Tillsammans kan vi förändra tillvaron till det bättre.

Samlas i prästgården!

För dig som letar efter en plats att samlas efter dop eller begravning i Hammarby kyrka finns den gamla prästgården. Prästgården ligger i anslutning till Hammarby kyrka, och där kan ni samlas för fest, firande, eller minnesstund.