Foto: Harald Notini/Hammarby församling

Boka dop

Letar du tid för dop? Hos Hammarby församling kan du reservera tid för dop redan på hemsidan. Vill du hellre besöka oss, ringa eller mejla så går det lika bra. Här hittar du all information du behöver och hur du går tillväga.

Boka tid för dop - direkt på webben.

I Hammarby församling kan du boka dop i de centrala delarna av Upplands Väsby, i vår moderna Vilunda kyrka, eller i den medeltida Hammarby kyrka. Klicka på länken nedan, välj kyrka och få upp lediga tider i kalendern. Välj en tid ni vill reservera och fyll i uppgifter i formuläret som öppnas.

Om ni önskar döpa fler på samma tid så fyller ni i namn och personnummer i rutan ”Övriga önskemål”.

När bokningen skickats till oss, gör vi en avstämning innan vi skickar ut en definitiv bekräftelse.

Det finns möjlighet att låna dopklänning. Det finns även möjlighet att låna lokal för dopkalas. Detta är möjligheter vi tar upp när vi stämmer av. Syns det inga tider i kalendern så beror det på att doptiderna redan är bokade. Det går att boka tid för dop senast 10 dagar innan doptillfället. Hittar ni ingen tid som passar så kontakta Pastorsexpeditionen.

Hammarby församlings pastorsexpedition

dir: 08-555 168 28, 08-555 168 27

vxl.: 08-555 168 00

e-post: hammarby.forsamling@svenskakyrkan.se

Vi bjuder på tårta!

Vi är glada för att ni väljer att boka dop hos oss, och vi vill vara med och dela glädjen med er. Därför bjuder vi på tårta till dopkaffet!