En person står vid ett notställ med händerna lyfta framför sig.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Barn- och ungdomskörer

Att sjunga i kör är kul! Det finns flera olika barn- och ungdomskörer i Hammarby församling. Fokus ligger på att det ska vara roligt och musikaliskt utvecklande. Vi anpassar oss självklart efter barnen.

Någon eller några gånger per termin deltar dessa körer i kyrkans verksamheter så som högmässor, familjegudstjänster eller liknande.

Vi sjunger också på konserter; själva eller tillsammans med församlingens vuxenkörer.

Körerna gör även utflykter och hittar på andra roliga saker tillsammans.

Låter det intressant? Varmt välkommen att höra av dig!

Tonfiskarna

En barnkör med musiklek, för dig som är ca 4–6 år. Övar onsdagar 15.45–16.15. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta mariahelena.karlqvist@svenskakyrkan.se för mer information.

Änglakören

En kör för barn ca 7-8 år. Övar onsdagar kl. 15.45–16:30. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

Sångfåglarna

En kör för barn från ca 9 år. Övar torsdagar kl. 15:45–16.30. Höstterminen 2023 börjar den 31 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

En person står vid ett notställ med händerna lyfta framför sig.

Hammarby ungdomskör

Ungdomskör från ca 13 år. Övar onsdagar kl. 17.00–18.00. Höstterminen 2023 börjar den 30 augusti. Kontakta karl.hedbom@svenskakyrkan.se för mer information.

Mer information (Änglakören, Sångfåglarna, Hammarby ungdomskör)

Mer information (Ton-Fiskarna)

I samarbete med Sensus