Foto: Per Edler

Reflexioner kring Frälsarkransen

Många här i församlingen går omkring med en frälsarkrans på handleden, andra undrar kanske vad det är för något? Här hittar du tider på hösten för att träffas för en reflexion kring frälsarkransen.

Frälsarkransen

Många här i församlingen går omkring med en frälsarkrans på handleden, andra undrar kanske vad det är för något? Frälsarkransen är ett hjälpmedel till reflektion, meditation och bön, där hela ditt liv får plats. Årets konfirmandgrupp fördjupade sig bl a kring Frälsarkransen under sitt konfirmationsår. Nu får alla andra möjligheten att lära känna den bättre!

Under fem tillfällen går vi igenom de tolv färgade pärlorna och de sex tystnadspärlorna. Du kan välja mellan lunchtid 12.30 eller eftermiddagstid 17.30 följande datum: 3 sept, 17 sept, 1 okt, 15 okt och 29 okt 2020.