Write your self

Har du en särskild berättelse du vill skriva? Har du ett behov av att hitta tillbaka till din egen röst? Vill du prova på hur skrivande kan hjälpa? Vill du utforska skrivande som ett stärkande, läkande verktyg?

Vi vägleder dig genom en skrivprocess i 8 steg, där du får lära dig att utforma ett hållbart skrivande enligt Write Your Self-metoden och börja skriva din berättelse. Du får stöd och vägledning i att komma igång att skriva och att utforma skrivrutiner som passar dig. Du väljer själv de ämnen som känns angelägna för dig att skriva om. Skrivandet sker i en mindre grupp, men fokuset för i gruppens samtal ligger i första hand på skrivarprocessen.

Vi som leder kursen är Jill Dandanelle, certifierad Write Your Self-vägledare, och Peter Westermark, präst i Håbo pastorat.

Kursstart: 13 oktober
Sista anmälan: måndag 3 oktober

Tid: Varannan torsdag, udda veckor, kl. 18.30-20.30 (Fem träffar under höstterminen och tre under vårterminen)
Plats: Yttergrans församlingshem och kyrka.
Kursavslutning: 2 februari.

För mer info och anmälan, ring eller mejla till Peter Westermark.