Gustaf Vasa församling uppmärksammar Alfons Åberg, 50 år.

Mer än 100 förlag, bokhandlare, museer och institutioner kommer att fylla Stockholms gator och torg i litteraturens tecken 19–22 maj 2022. I Gustaf Vasa församlingssal på Västmannagatan 63 har vi öppet lördag 21 maj 13.30-16.

Berättelserna om Alfons Åberg firar 50 år!

Under Stockholms bokhelg 19-22 maj bjuder vi in till en dag för alla åldrar men med barnen i fokus.

Kreativ verkstad - efter högläsning och samtal om skuld och skam, rädslor och ångest, döden och ensamheten får barnen möjlighet att vika presentboxar. Därefter får barnen fylla sina boxar med sådant man kan behöva om man är rädd eller ledsen. För vem vill egentligen vara rädd och ledsen? Vi sjunger Alfonslåtar och avslutar dagen med att fira ett hejdundrandes kalas! Alfonsböcker finns till försäljning

Medverkande: Sandra Signarsdotter, Lisa Hallgren Olsson, Lotta Geisler, Dag Werle ,Tor Svae och Emanuel Olsson.

Läs mer om Stockholms bokhelg här. (Extern länk)