Värd Hornsbergskyrkan

Vi vill ha hjälp att skapa en oas på Frösön!

I Hornsbergskyrkan på Frösön finns fina utrymmen som nyttjas alldeles för lite. Vi tycker att det ska vara låg tröskel in till oss, men vi behöver din hjälp för att folk ska hitta hit och känna att de vill vara här. Vår vision är att folk ska veta att de kan hänga här en stund, bara vara, sitta och läsa, plugga, samtala m.m. Enkelt fika ska alltid finnas tillhands och man ska känna sig välkommen oavsett om man vill umgås med andra eller sitta för sig själv.

Din uppgift är att finnas tillhands några timmar/vecka och välkomna folk  och hjälpa dem tillrätta. Du ser också till att det finns kaffe/te och något enkelt tilltugg (allt finns inhandlat och förvaras i ett kök intill foajén). Värdskapet sker dagtid och du väljer själv vilken tid du vill investera: det handlar minimum om 2-3 timmar en specifik dag i veckan men vill du vara här fler timmar så är det också välkommet - du väljer själv utifrån hur ditt liv ser ut!

Vi tror att du är en människa som har lätt för att ta kontakt med andra, men som också känner av och respekterar om någon verkar vilja vara ifred. Du har inte heller problem med att sysselsätta dig själv om det är få eller inga besökare en dag (du kan t.ex. sitta och läsa). Kanske har du ett kontaktnät som kan hjälpa till att sprida information om vår öppna kyrka?

Givetvis får du en introduktion och all hjälp och information du behöver inför uppdraget.

Om du är intresserad, så kontakta Jenny Michanek (kontaktuppgifter nedan).