Foto: Johan Tell

Drop-in-Dop

Lördag 4 september kl 11.00-14.00 i S:ta Maria kyrka eller i prästgårdens trädgård.

Fånga tillfället att få bli döpt eller låta döpa ditt barn eller barnbarn.
Kom själv eller ta med era nära och kära.

Ett drop-in-dop behöver du inte boka i förväg. Det är enkelt och du kommer som du är. Dopet är personligt och individuellt, oavsett hur gammal du är. Ett drop-in-dop kostar ingenting, och du behöver inte anmäla dig i förväg. Församlingen står för präst, musik och dopfunt. Det enda du behöver ta med är personnummer på den som ska döpas och båda vårdnadshavarnas underskrift, om den som ska döpas är under 18 år. Vid barndop behöver ni också ta med legitimation för barnets samtliga vårdnadshavare, vid vuxendop legitimation för dig som ska döpas.

Väl på plats hålls ett dopsamtal med prästen, där även faddrar kan vara med. Det finns inget krav på dopklänning eller dopdräkt, utan det går lika bra att bli döpt i sina vanliga kläder.
Efter dopet kan du/ni äta er medhavda picknick i den vackra prästgårdsträdgården om ni så önskar och vill.
(Självklart tar vi hänsyn och följer alla nationella råd och rekommendationer från Folkhälsomyndigheten gällande covid-19.)

Info & frågor:
Margareta Ridderborger tel. 0122-857 03, mail. margareta.ridderborger@svenskakyrkan.se