Foto: Martina Wiking

Gudstjänster

Gudstjänster firas varje söndag i Svenska kyrkans församlingar och ofta andra dagar också. En gudstjänst är alltid öppen för alla.

Gudstjänster firas i Eds kyrka varje söndag
Via appen Kyrkguiden, kalendern längre ned på sidan, anslagstavlan utanför kyrkan och i predikoturen i Mitti finner du information om plats och tid för gudstjänster och mässor i våra kyrkor.

Gudstjänst via tv och radio
SVT sänder en gudstjänst varje söndag från någon av landets alla kyrkor.
Via SVT kan du se avsnittet.

Sveriges radio sänder en gudstjänst varje söndag från någon av landets alla kyrkor. Via SR kan du lyssna på det programmet.

Familjegudstjänster/mässor

Söndagar kl. 11.00 i Eds kyrka

Närbild på röda höstlöv i solen.

Sinnesroandakt

Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden.

Gudstjänster på äldreboendet Edsby slott

Vi besöker och har andakt eller firar gudstjänst på äldreboendet i församlingen.

Kollekter Eds församling 2024

Du har alltid möjlighet att vara med och bidra till kollekter även om du inte deltar i gudstjänst! Läs vidare för att se vilka ändamål som är aktuella respektive söndag. Skicka ditt bidrag via Eds församling Swish 123 067 1958. Märk din betalning med "kollekt" och datum för kollekten. Tack för din gåva!

Här kan du läsa om GDPR