- för att världen ska räddas.

Joel Halldorf är en stark röst i debatten. Professor i kyrkohistoria, krönikör på Expressen, författare, tvåbarnspappa och ingift i bull-branschen. Möt honom i ett samtal med kyrkoherde Kristin Molander tisdag 12 mars 18.30 i Danderyds kyrka.

Joel Halldorf hävdar de små gemenskaperna, tror på alla människors relation till Gud, driver sex timmars arbetsdag och rör sig obekymrat mellan slott och koja, mellan akademi och pingstkyrka.

- Hur är det att vara bästa kompis med national-ateisten Christer Sturmark?

- Hur känns det att vara omskriven – även om ej så positivt – i Ulf Lundells dagboksserie?

- Vad menar du med att begreppet ”religion” inte längre går att använda i Sverige?

Dessa – och andra frågor besvaras under kvällen. Samtalet varvas med sång av kören VocAlice och efteråt bjuds på bubbel och bokmingel i Församlingens Hus.

Ingen kostnad. Ingen anmälan.

VARMT VÄLKOMMEN!

Tid: Tisdag 12 mars 18.30