Vägmärket för gångbana.

Temalördag

När livet sätts på paus, vägmärkena leder dig till möten. Välkommen på Temalördag 25 september!

Vad kan vägmärken förmedla?

Vägmärken stöter vi på varje dag, men tänk om de kan förmedla mer än bara trafikinformation. Om de faktiskt kan vara glimtar av Guds närvaro på vår väg genom livet.

Vi möter och lyssnar till Maria Hanner, diakon i Svenska kyrkan, som skrivit boken Möten längs vägen. Där använder hon vägmärkenas enkelhet som utgångspunkt kring vår relation till Gud, varandra och oss själva.

Tillsammans gör vi en vandring mellan Oscar Fredriks kyrka, Friluftskyrkan i Slottsskogen, Kungsladugårds kyrka och Masthuggskyrkan och tar del av och delar tankar kring de märken vi möter längs vägen. Vi skapar vår egen vägs vägmärken i ett kreativt pass och reflekterar tillsammans kring dessa. Vi varvar lyssnande, reflekterande och kreativt pass.

Vägmärket för vägarbete

Lördag 25 september kl. 10–15

Oscar Fredriks kyrka

Kostnad: 50 kr.

Inga förkunskaper krävs! Deltagarna delar och skapar och lyssnar tillsammans på sina egna villkor.

Anmälan görs på mail till maria.fredriksson2@svenskakyrkan.se.
OBS! Sista anmälningsdag är onsdag 22 september.

Verksamheter för barn & familj

Välkommen till våra grupper där barn får utvecklas i en kreativitet och gemenskap tillsammans med andra. Förutom grupper finns även familjegudstjänst, körer och andra aktiviteter för barnen.

Oscar Fredriks kyrka

En samlingspunkt för gemenskap, andlighet, musik, samtal och livets alla skeden.