Ett tänt ljus i en ljusstake av keramik.

20 november: Andligt spa

Lördag 20 november kl. 9–15. Välkommen till en dag för vila, inspiration och andlighet.

Lägg upp dagen som du vill

Du väljer själv hur du vill lägga upp din dag. Från kl. 9 finns en frukostfralla, kaffe och te uppdukat. Kl. 9.30 samlas vi för en gemensam stund där vi informerar om dagen.

Under dagen har du möjlighet att röra dig mellan olika rum i kyrkan och församlingshem. Det finns rum för måleri, kreativt skrivande, pyssel och bokhörna. Rum för tystnad och rum för samtal. Det är upp till dig hur du vill lägga upp din egen andliga spa-dag.

Mitt på dagen dukar vi åter fram kaffe, te och frukt. Ta med egen matsäck om du vill ha något matigare.

Under dagen finns också möjlighet att delta i en workshop:

”KROPPENS SPIRITUALITET - Att tolka en bibeltext med hjälp av hela kroppen”

med Kerstin Wimmer. Du behöver anmäla dig separat till denna workshop då det finns begränsat antal platser. Mer om detta kan du läsa här.

Plats: Oscar Fredriks kyrka och församlingshem

Lördag 20 november, kl. 9.30–15

Anmälan till Andlig spa-dag och workshop. Kostnad 50 kronor. Deltagare betalar max 50 kronor även de deltar i båda arrangemangen.