Lyssna på allhelgona

Nyhet Publicerad

Redan idag kan du lyssna på Ingen hinner fram & Klassisk förmiddag med Halloween i P3. 1 november kl 8.30 kan du höra om Allhelgona-helgen i P4.

Ingen hinner fram - 25. Tänk på döden

Inför Allhelgona-helgen pratar Ludvig och Pontus om döden. Om Halloween, Alla helgons dag och Alla själars dag. Men också om dödens realitet och det kristna hoppet. Hur ser man egentligen på döden i kyrkan? Vad tänker dom själva om döden? Finns det ett evigt liv?

Här kan du lyssna på avsnittet

Halloween i P2

Ludvid Lindelöf besöker Klassisk förmiddag i P2 om Halloween med Gustaf Blix. De pratar om döden, allhelgona

1:05:45 in i programmet så kan du lyssna på Ludvig

Allhelgona och halloween i P4

1 november kl. 8.30 medverkar Ludvig Lindelöf i en intervju i P4 från Västra kyrkogården.  Ämnet de ska prata om är Allhelgona-helgen, och kanske blir det också lite Halloween. Vad är skillnaden mellan dessa?

Här kan du lyssna online

Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckström står i en trappa. Ljuset från ett fönster lyser upp från vänster.

Nyhet: Ingen hinner fram

Lyssna på Ludvig Lindelöf och Pontus Bäckströms pod om kyrka, tro, samhälle, populärkultur och kanske lite politik.

Kyrkan vid sorg

I sex filmer berättar några av våra anställda om hur de, i sin yrkesroll, arbetar med sorg, tröst och stöd.