Foto: Maria Sparf

Brassmusik i vinterskrud

Välkända Immanuel Brass från Jönköping medverkar på musikgudstjänst i Byarums kyrka lördag 4 februari kl.18.

Brassmusik i vinterskrud är titeln på musikgudstjänsten i Byarums kyrka på lördag 4 februari kl. 18. Det är Immanuel Brass från Jönköping som kommer och spelar. Immanuel Brass har sin bas i Immanuelkyrkan, Jönköping och består av 35 musikanter som spelar mässingsinstrument och slagverk. Immanuel Brass startades 1957 och firade alltså 65 år hösten 2022.

Under ledning av sin dirigent Magnus Jonsson och konsertmästare Christian Wramhult inleder brasset musikgudstjänsten med La Mourisque av Tielman Susato, ett stycke från mitten av 1500-talet. Sedan fortsätter bandet med en varierande repertoar med b.la musik från Frälsningsarmén och stycket I’ll not turn back med solisterna Anton Hägglund på eufonium och Alisia Sparf på baryton. Niklas Björnehäll är solist på flygelhorn i Under the Boardwalk.

Det är gratis entré och under kvällen görs en insamling till ACT. Andakten hålls av prosten Pär AJ Pärsson.