Samtal, bön, lekar, skratt, gudstjänst och läger

DAGS ATT BLI KONFIRMAND!

Under året träffas vi ungefär varannan vecka för att fira gudstjänst, samtala om livet och den kristna tron, lära känna varandra och Gud, och ha roligt tillsammans. Dag och tid, om det blir söndagar eller en kväll mitt i veckan, bestämmer vi tillsammans.

I vår åker vi på läger i några dagar, var det blir beror lite på hur coronasituationen ser ut men förhoppningsvis kan vi resa utomlands.

På pingstafton den 4 juni 2022 avslutas konfirmandtiden med att vi firar konfirmationsgudstjänst.

Foto: Malin Fristedt

Kom och häng med – det blir ett år du kommer att minnas resten av livet!

Burs pastorat består av Stånga, Burs, När och Lau socknar. Träffarna kommer att i första hand vara i Burs och När.

Uppstart är i Stånga kyrka den 12 september, vi börjar med att fira högmässa klockan 11:00 och så har vi en kort infoträff efteråt för konfirmander och föräldrar.

Frågor och anmälan:
Stefan Sundelin, kyrkoherde i Burs

Mobil/SMS: 070-541 81 19
Mejl: stefan.sundelin@svenskakyrkan.se

Skriv gärna vilken veckodag som passar dig bäst att ha konfaträffar på!