Burlövs gamla kyrka ska bli vit igen!

Under perioden maj – juli kommer det att ske visst restaureringsarbetet på Burlövs gamla kyrka.

Kyrkan kommer att rengöras och vitkalkas, tak och fönster renoveras. Allt arbete sker på utsidan och påverkar inte gudstjänster inne i kyrkan. Inbokade dop, vigslar och begravningar kan hållas som planerat, de som utför renoveringen pausar under de tider det är verksamhet inne i kyrkan.  Under denna tid kommer det att finnas byggnadsställningar runt kyrkan, utan att det påverkan möjligheten att besöka kyrkan. På Kristi Himmelsfärdsdag är det Gökotta och på Midsommardagen Musikgudstjänst, båda gångerna i Prästgårdsparken (alt i kyrkan vid regn) och tre onsdagar är det Musik i Sommarkväll. Mer information kommer i särskilt blad om Sommar i Burlövs församling.