Vuxenverksamhet i Näsums församling

Som "vuxen" i Näsums församling är du välkommen till många olika former av gemenskap och aktiviteter.

I Näsum finns
-  kyrkliga syföreningen
-  bibelstudier
- diakonalt arbete
- gudstjänstvärd, vilket innebär att vara med i ett glatt gäng som förenar nytta med nöje genom att hjälpa till på söndagens gudstjänster i mån av tid och lust.
- kören som träffas på torsdagar och övar, för att även medverka i gudstjänster och olika konserter i kyrkan.
- Internationella rådet som är en grupp som vill inspirera till förståelse och hjälpinsatser för människor i nöd. En dramagrupp arbetade ett år med olika projekt som bl.a anordnade byaspel med insamling till svenska kyrkans internationella arbete och som fokuserade på att dramatisera påskens händelser på påskdagen.

Det finns alltså många olika sätt att komma till gemenskap i kyrkan i Näsum och Du är mycket välkommen!!