Foto: Jeremy Bishop/Unsplash

Andlig vägledning och meningsskapande

Andlig vägledning är en metod att dela liv med Gud och att tillsammans med Gud utforska hur vägen vidare kan se ut. Våren 2023 ses vi varannan tisdag i Ängbykyrkan.

Vi mediterar och samtalar över en text och funderar över vad det är Gud vill säga till just mig idag. Något för dig som vill komma vidare och hitta/fördjupa din relation till dig själv och Gud.
Andlig vägledning utifrån Ignatius av Loyola, är en metod för att komma vidare, att lära känna sig själv och få en mer levande kontakt med Gud.

Hur det går till:
Varje tillfälle inleds med en kort avslappningsövning, fördjupning i en bibeltext och tystnad. Ibland kan det finnas möjlighet att uttrycka sig via målning eller bara enkel tyst meditation. Vi avslutar med en gemensam genomgång av kvällens erfarenheter – man delar så klart så mycket som man är bekväm med.

När och var:
Vi möts VARANNAN TISDAG fr o m den 17 januari.
Tid: kl 18.30-20.00
Datum:

17/1 Livet här och nu Om att se sig själv

31/1 Att fatta beslut tillsammans med Gud

14/2 Vrede

28/2 Frestelse

14/3 Om att ta emot Guds kärlek

28/3  Urskiljning vad leder till/från gud

11/4 Det förflutna

25/4 Avslutning

Plats: Ängbykyrkan, Kyrkvacken 9

Välkommen att delta vid de tillfällen som passar dig.

För mer information ring eller mejla Monika Regnfors Sjörén: