Molders mysterieskåp

Poetisk bok med utgångspunkt i Botkyrka kyrkas altarskåp. Release söndag 26 juli.

Boken har skrivits av Leif Magnusson och tar läsaren på en poetisk resa genom Botkyrka kyrkas altarskåp. Boken är fylld av detaljbilder på skåpets många figurer och symbolik. I bokens sju delar får vi följa med och uppleva passionsberättelsen från författarens ögon.

Molder, du låter oss titta in i mörkret. Detta dunkel är för våra ögon det finaste ljus. Ovan Jesse, en blåsvart rymd av just denna längtan efter ljus.

ur boken Molders mysterieskåp

Kyrkoherde Beatrice Lönnqvist har skrivit bokens förord. Där skriver hon bland annat att ”Molders mysterieskåp lockar till samtal och upptäckter om många ämnen; kristendom, tro, medeltid, hantverk, konst, kulturhistoria och kulturarv”.

Köp boken Molders mysterieskåp

Molders mysterieskåp har ett rekommenderat pris på 100 kronor. Boken släpps söndag 26 juli 12.00 i Botkyrka kyrka. Då finns författare Leif Magnusson på plats.

Boken Molders mysterieskåp

Senare kommer boken även att finnas tillgänglig hos Klackensbergs böcker & papper i Tumba centrum.

Beställ boken

Vill du beställa boken Molders mysterieskåp? Fyll i formuläret längre ner på denna sida.

Vill du få böckerna hemskickade eller hämta dem i Botkyrka kyrka eller Ljusets kyrka?