Ledig tjänst

Vi söker vikarierande komminister

Bjärke församling söker prästvikarie

Vår präst Tomas, kommer under höst och vår att vara tjänstledig,  för att studera, byta perspektiv, och  en stund i livet erövra nya erfarenheter. Han kommer tillbaka i tjänst juli 2017. Under den tiden söker vi en vikarie. Kanske kunde det passa dig som undrar hur det är att vara präst på landet. Vill känna på hur det är att arbeta i ett litet arbetslag, där vi hjälper och stödjer varandra och där det finns möjlighet att tjänstgöra utanför de ramar vi vanligen begränsar varandra med.

Vi har 6 kyrkor, varav en, Erska kyrka, har en söndaglig mässa kl 11. Tjänstgöringsplatsen är Sollebrunn i den vackra Bjärkebygden, mitt mellan Alingsås och Trollhättan.

Tjänsten innehåller förstås gudstjänster och förrättningar, men har en speciell betoning på konfirmandarbetet, som vi gör tillsammans med Equmeniakyrkan i Sollebrunn. Dessutom har Tomas haft ansvar för våra Livskraftskvällar och mötesplatsen ”Bybrunnen”, där människor möts för att samtala om de frågor som är viktiga just nu.

Vanligen är prästerna lediga var tredje helg och en vardag i veckan.

Låter detta intressant, hör av dig till

Rolf Wollert, kyrkoherde, 0322-83704, rolf.wollert@svenskakyrkan.se

Tomas Lindskog, snart tjänstledig km, 0322- 83707,                                                 tomas.lindskog@svenskakyrkan.se

Ansökan senast 1/7 till