Foto: Foto från Pixabay

Ekumenisk bön

Varannan torsdag, ojämna veckor, kl 19:00 har vi ekumenisk bön i Bergadalskyrkan. Välkommen!

Ekumenisk bön i Bergadalskyrkan torsdagar ojämna veckor kl 19:00-20:00.

Joh 17:20-23 Men inte bara för dem ber jag, utan också för dem som genom deras ord kommer att tro på mig. Jag ber att de alla skall vara ett, och att såsom du, Fader, är i mig och jag i dig, också de skall vara i oss, för att världen skall tro att du har sänt mig. Och den härlighet som du har gett mig har jag gett dem, för att de skall vara ett, liksom vi är ett: jag i dem och du i mig, för att de skall vara fullkomligt förenade till ett. Då skall världen förstå att du har sänt mig och har älskat dem så som du har älskat mig.

Välkommen!

Vid frågor och funderingar kring detta är du välkommen att kontakta Robert Ortiz.

Bergadalskyrkan

adress: