Om Rödbo kyrka

På denna sida kan du läsa mer om Rödbo kyrka och gå en virtuell vandring genom kyrkan.

Rödbo kyrka är en liten pärla som passar utmärkt för kyrkliga handlingar vid mindre sällskap. Kyrkan är ljus och mycket vackert renoverad, såväl invändigt som utvändigt. Här firas gudstjänst på söndagar en gång i månaden.

2008 byggdes Rödbo kyrka ut. Själva kyrkorummet vidgades med två sidoskepp. Därtill byggdes kök samt sidoingång och toalett anpassade också för rörelsehindrade. Kyrkan är ljus och härlig och passar bra till kyrkliga handlingar vid mindre sällskap. Ska ni t.ex. gifta er och endast bjuda de närmaste är denna kyrka ypperlig. Här blir ceremonin mycket mysig eftersom man kommer brudpar och präst väldigt nära i och med att kyrkorummet är relativt litet. Kyrkan rymmer max 35 kyrkobesökare.

I dag firas gudstjänst i Rödbo kyrka en gång i månaden, antingen kl. 11.00 eller kl. 17.00.

Maxantal i kyrkan:  60 personer