Foto: Lena Jakobsson-Lundgren

Konfirmation

Hur kan man tro på Gud? Vem är Jesus och vad gjorde han egentligen? Kan man förlåta någon som gjort något hemskt? Vad är kärlek och måste man vara felfri? Konfirmation handlar om Gud och om det du tycker är viktigt i livet. Vi vill ge dig en chans att lära dig mer om kristen tro och det är okej att fråga om allt.

KONFIRMATION

Vad är konfirmation? Det är en bekräftelse av dopet och en plats där du får möjlighet att ställa alla stora frågor. Vem är jag? Vem kan jag lita på? Finns Gud? Vem är normal? Har alla samma chans? Du är inte ensam att fundera över livet.

Konfirmationen handlar om livet och allt som livet rymmer: dig och dina kompisar, familj, kärleken, tro, tvivel, relationer, orättvisor, Jesus och Gud.

Inga frågor eller funderingar om tro eller livet är dumma eller konstiga, du kan fråga om vad du vill.

Konfirmationen är öppen för alla som önskar, både den som kallar sig kristen eller som tillhör en annan religion.  Du är välkommen precis som du är!

”Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre och störst av dem är kärleken”
1 Korinthierbrevet 13:13

Har du frågor eller funderar över något:
Kerstin Marklund 070-319 58 19
Kerstin.marklund@svenskakyrkan.se

Konfirmeras på andra språk

Svenska kyrkan erbjuder konfirmation på samiska, finska och teckenspråk i olika delar av landet.

Konfirmeras efter åttan eller som vuxen

Blev du inte konfirmerad som tonåring? I din församling erbjuds alltid en möjlighet att konfirmeras som vuxen.