Foto: Lena Jakobsson

Barn och unga

Barnen har en särskild plats i vårt pastorat. Målsättningen med vårt arbete är att skapa mötesplatser för barn, föräldrar och ungdomar, där de ges möjlighet att utveckla sin tro och sitt liv.

Du som är ung, är värdefull och viktig för Livets skull här och nu.
Därför hoppas vi att Du ska bli en del av vår gemenskap, där vi försöker möta Dig precis som du är.

Vi vill att Barn-, familj- och ungdomsarbetet ska präglas av möjlighet, öppenhet och varsamhet. Det är viktigt när man delar eller samtalar om tro och liv. Detta gäller församlingens kärnverksamheter, så väl som samverkansarbete med goda krafter i vårt samhälle.

Barnverksamheter i Arvidsjaurs församling

Föräldragrupp

Denna grupp riktar sig till Dig/Er som fått ert första barn 1/7-31/12 2023.

Babyhuset

En mötesplats för Dig/Er som har barn upp 0-1,5 år.

Kärnhuset

På onsdagar har vi öppet hus för alla föräldralediga och barn!

Knaster & Brak

Torsdagar 14:30-16:30 är Du som går åk. 4-6 välkommen till oss.

Knaster & Brak Mini

Onsdagar 13:30-15:30 är du som går i åk. 1-3 välkommen till oss.

Moskokidz

Kul i Moskosel!

Barntimmar

Från 4 år - 6 år. Vi har två grupper som träffas på måndagar. En grupp mellan  kl. 8.45-10.15 och den andra gruppen mellan kl. 11.30-13.00 i Margaretasalen i Glommersträsk.

Påskpynt våren 2016 barntimmar Glommersträsk Foto: Margareta Andersson

För mer information kontakta:

Britta Wikström 0960-478 16

Maria Hällgren-Björk 0960-478 21

Ledarutbildning

Du som är konfirmerad bjuds in till att bli UNG LEDARE.
I ledarutbildningen fördjupar vi oss i bla. Den kristna tron, gudstjänst och ledarrollen.
Vi träffas ca en gång i månaden förutom deltagande i gudstjänster och även lägret med konfirmanderna.

För mer info kontaktar ni:
Kerstin Marklund 070-319 58 19
kerstin.marklund@svenskakyrkan.se

Barnverksamheter i Arjeplogs församling

Kyrkis

Måndagar 9:30-12:00

Föräldrar och barn i olika åldrar träffas för lek, pyssel och gemenskap. Knyt nya kontakter med andra människor, små som stora, med samma eller annan erfarenhet av livet! Vi bjuder på fika och möjlighet att värma medhavd lunch finns.
Välkommen!

Veronica 070-284 81 75