Senaste nytt

Nyhet

Bara 5 dagar kvar till gemensamt forum för kyrkoherdar och ordförande/vice ordförande

Du har väl anmält dig? Annars går du miste om fördjupning om det nya löneavtalet och om samtal om chefers arbetsmiljö i Svenska kyrkan.

Undersökning av kyrkoherdars arbetsmiljö

Inom kort kommer Malmö universitet att skicka ut en digital enkät till alla kyrkoherdar i Svenska kyrkan. Enkäten rör den organisatoriska och sociala arbetsmiljön för kyrkoherdar.

Nyhet

Ducatus - er medlemstidning har gått till tryck

Tema: ideellt medarbetarskap samt verksamhetsberättelsen för år 2023.

Apropå Internationella arbetsmiljödagen 28/4

Nu uppmärksammar vi att det på söndag är internationella arbetsmiljödagen (World Day for Safety and Health at Work).

Nyhet

Uppskattad utbildning får nya datum

Utbildningarna Svåra medarbetarsamtal för dig som HR-person/ för dig som chef har fått nya datum. Båda varianterna genomförs på plats i Stockholm.

Vad söker du?

Utbildningar och aktiviteter

Medlemsaktiviteter
  • Medlemsaktiviteter
  • Ny!

ALLA-dagen

ALLA-dagen - för er arbetsgivarföreträdare som arbetar med frågor som rör arbetsrätt, lag, lön och arbetsmiljö: kyrkoherdar och andra chefer, övriga som arbetar med HR samt ordförande i kyrkoråd.
Arbetsanpassning och rehabilitering
  • Arbetsmiljö

Arbetsanpassning och rehabilitering

Arbetsanpassning och rehabilitering lär dig regelverket och vad som är viktigt att tänka på i det praktiska rehabiliteringsarbetet, hur det går att förebygga. När kan arbetsgivaren anses ha fullgjort sitt rehabiliteringsansvar?
Arbetsledarutbildning för vaktmästare på kyrkogård och i kyrka
  • Styra och leda

Arbetsledarutbildning för vaktmästare på kyrkogård och i kyrka

Utbildningen sträcker sig över nio månader och består av tredagarskurs vid ett tillfälle och tvådagarskurs vid två tillfällen.
Arbetsmiljöansvaret på kyrkogården
  • Arbetsmiljö

Arbetsmiljöansvaret på kyrkogården

Arbetet på kyrkogården är mångfasetterat med många olika arbetsmoment, detta gör att det är många arbetsmiljöregler att förhålla sig till och följa.

VERA
Webbhandboken för arbetsgivare

I Ducatus hittar du fördjupade artiklar och reportage om arbetsgivarfrågor