Att göra i församlingen

Sopplunch, torsdagar i Färlöv, stickcaféer musik, med mera! Här kan du läsa om våra olika träffar, verksamheter och grupper.

Torsdagar i Färlöv

En öppen mötesplats där man kan delta i det som passar. Vi gör det i samarbete med Omsorgsförvaltningen i Kristianstad kommun.

Soppluncher

Välkommen till våra soppluncher som serveras i Önnestads församlingshem!

Stickcafé & Syförening

Välkommen till våra stickcaféer och Ullstorps kyrkliga syförening! Vi träffas i Färlöv och Önnestad. Läs mer!

Musik

I Araslövs församling har vi ett rikt musikliv med flera körer som sträcker sig över alla åldrar.

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Barn | Ungdom | Familj

Välkommen till barn- och ungdomsverksamheten i Araslövs församling

Församlingstidningen Nära marken

Församlingstidningen Nära marken delas ut till alla hushåll i församlingen fyra gånger om året. Här kan du läsa den online!

Behöver du prata med någon?

Vi har tid för dig. Vi möter dig oavsett tro eller livsåskådning, kön, ålder, kulturell bakgrund och sexuell läggning. Vi för inga journaler och vi har tystnadsplikt. Våra tjänster är kostnadsfria.