Drop-in-vigsel

Störst av allt är kärleken och att fira den behöver varken kosta särskilt mycket tid eller pengar. Fria till din partner, få ett JA, beställ hindersprövning och kom till Lyrestads kyrka där anordnar vi drop-in-vigsel. Svårare är det inte.

Ni älskar varandra och vill gifta er. Nu behöver ni bara bestämma hur ni vill att ert bröllop ska vara. Att välja servetter, göra gästlista och skriva inbjudningskort känns säkert jättekul för vissa, men kanske inte för er. Ni kanske hellre vill hålla bröllopet enkelt och fokusera på varandra. Det kan hända att ni planerar en resa eller har en annan gemensam dröm som ni vill lägga undan pengar till.

I så fall kan drop-in-vigsel i Lyrestads församling vara något för er. Vi ordnar präst, lokal, musik, vittnen! Gäster, bukett, högtidliga kläder är alla valfria och ni bestämmer själva hur ni vill göra.

Det enda ni behöver tänka på är att beställa hindersprövning från Skatteverket i god tid och ta med er den godkända hindersprövningen, legitimationer och ringar till drop-in-tillfället. Kom ihåg att minst en av er ska vara medlem i Svenska kyrkan.

Välkommen Till Lyrestads kyrka 25 juli kl. 14.00, 15.00, 16.00 eller 17.00. Välkommen till en fest i kärlekens tecken !