Väse-Fågelviks församling

Här finns många mötesplatser för gammal och ung både i de två vackra kyrkorna, Sockenstugan i Väse och i Mariagården i Skattkärr.

En eftermiddag för Världens barn - Väse

I Väse sockenstuga bjud det på afternoon tea, fika och körsång till förmån för Världens barn. Tisdagen den 1/10 mellan 13-17:30. Vi avslutar eftermiddagen med Väses barnkörer som sjunger klockan 17. Varmt välkomna!

Vi värnar den biologiska mångfalden på kyrkogården

Vi vill skapa goda boendemiljöer för bin, humlor och fjärilar som lever på våra kyrkogårdar. Därför kommer vi att se över våra skötselmetoder, bland annat genom att låta vissa gräsmattor skötas som ängsmark, plantera in mer bivänliga växter i rabatterna och hålla våra stenmurar solbelysta. Vi startar upp på Väse kyrkogård i år, där du även hittar skyltar som berättar mer om projektet. Är du nyfiken och vill veta mer, prata gärna med oss på kyrkogården.

Några barn i mjukiskläder leker med bilar på golvet.

Öppen förskola, Skattkärr

Nu drar öppna förskolan igång för terminen. Första tillfället blir den 4 september. Sångstund, fika och lek i vår fina lekhall. Onsdagar 10.00-13.00 med sångstund ca 11:30 Varmt välkomna!

Babyrytmikgrupper i Väse Sockenstuga

Är du sugen på att sjunga tillsammans med ditt lilla barn? Välkommen till Väse sockenstuga där vi fikar, pratar och har ett babyrytmikpass för bebisar. Två grupper, en för bebisar ca 0-10 månader gamla och en för bebisar 10-18 månader. Terminsstart 16-17-/9

En eftermiddag för Världens barn - Skattkärr

Fredagen den 4 oktober mellan 14.00 och 18.00 är Mariagården i Skattkärr öppen med loppis och fika. Lekhallen är också öppen och 17.00 sjunger barnkören Sång & skoj. Varmt välkomna!

Det här händer i kyrkan

Välkommen att hitta din mötesplats för att bland annat: dela erfarenheter, vila, sjunga, dela med dig eller samtala om tro. Hör gärna av dig om det är några frågor!

Öppna förskolans dag i Mariebergsskogen

Välkommen måndag 7 oktober 10.00-14.00 på Öppna förskolans dag. Vi träffas vid grillplatsen som ligger uppe vid stora lekplatsen. På programmet står bland annat tipspromenad, bokbussen, musikstund och förstås mycket bus och lek!

Körer i Väse-Fågelviks församling

Kom och sjung i kör! Vi har körer för alla åldrar, små som stora! Kontakta respektive körledare för mer info

Barn och ungdom Väse-Fågelvik

Välkommen till våra körer, barngrupper, rytmik, öppen förskola med mera! Vi drar igång höstterminen i vecka 36. Sedan har våra körer, babyrytmik och öppna förskola har höstlov i vecka 44.

Församlingsliv i Mariagården

Mötesplatser

Här är alla välkomna! Café, soppa, ett trevligt samtal - att göra saker tillsammans blir nästan alltid roligare.

Kontakta Väse-Fågelviks församling

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Karlstad. Besöksadress: Alphyddavägen 2, 656 72 Skattkärr

Om Östra Fågelviks kyrka

Östra Fågelviks kyrka är den tredje i det området. Den byggdes 1715 och är en barockkyrka. Den liknar många kyrkor i Värmland. Den har ett brett kyrkorum, tresidigt avslutat i öster, med ett torn i väster och en sakristia mitt på.

Om Väse kyrka

I Väse socken ligger en av våra stora landsbygdskyrkor. Stor och rymlig är den så många får plats i kyrkbänkarna.

Om Mariagården, Skattkärr

I Mariagården i centrala Skattkärr hittar du Väse-Fågelviks församlings öppna förskola, sopplunch en gång i veckan och musik för de små.