Foto: Josefine Lind

Vaksala församling

Här finner du 700-årig historia och samtida sinnesro.

Kyrkor i Vaksala församling

Vaksala kyrka och kyrkcentrum

En nutida träffpunkt på historisk mark.

Årstakyrkan

En plats för alla åldrar.

Salabackekyrkan

Småkyrka där berättelsen lever.

Aktuellt i Vaksala församling

Anmäl ditt barn till Sommarparadiset

I år kan du anmäla ditt barn till en vecka eller två veckor med sommarlovskänsla i Vaksala kyrkby. Sista anmälningsdag är 27 maj. Begränsat antal platser.

Ansökan om Sommarpass 2024

Svenska kyrkan i Uppsala tycker att alla barn ska få röra på sig i sommar. Därför finns nu möjligheten för barnfamiljer med en svår ekonomisk situation att ansöka om sommarpass.

Musikalisk crossover: Musik från kung Sols Versailles och låtar från Gagnef

Med siktet inställt på att få musicera i den kungliga slottskyrkan i Versailles tar duon Jean -Pierre Yvert på durspel och Anders Inge orgel och cembalo, sig an fransk barockmusik sammanflätat med folkmusik från Dalarna. Torsdag 25 april kl. 19.00 i Årstakyrkan.

Vårsoaré och Afternoon Tea

Lyssna till Andreaskörens klanger samtidigt som du njuter av brittiskt Afternoon Tea. Lördag 27 april i Årstakyrkan.

Ett bildkollage med olika barn i förskoleåldern som leker och skapar inom- och utomhus på Svenska kyrkan Uppsalas förskolor.

Vill du bli vikarie hos oss?

Nu söker Duvan, Kyrkklockan, Prästgården, Solrosen och Vildrosen dig som är engagerad och flexibel och vill jobba i Svenska kyrkan Uppsalas förskolor.

Sinnesrogudstjänst i Salabackekyrkan

Ord och musik hjälper oss att stanna upp och få en stund av sinnesro. Välkommen till Salabackekyrkan en fredag varje månad. Nästa gudstjänst är på fredag 3 maj kl. 18.00.

Vardagskraft i Årstakyrkan

Ett tillfälle att mötas, samtala, skapa eller dela en upplevelse tillsammans på torsdagskvällar i vår.

Årsta 46

Årsta 4-6 är Vaksala församlings fritidsverksamhet i Årstakyrkan tre eftermiddagar i veckan för dig som går på mellanstadiet i Årsta- eller Ångelstaskolan.

Grupper för barn 6 - 9 år och hela familjen i Vaksala församling

Här kan du anmäla ditt barn till Mixmax, barnkörerna Tonträffarna, Tonarten och din familj till familjeonsdag.

Agape i Årstakyrkan

Går du i sexan eller sjuan och vill hänga, snacka om livet och fika efter skolan? Då är Agape-gruppen för dig. Första tillfälle 23 januari.

Vaksala församling

Vaksala kyrkcentrum
Vaksala kyrkväg 2
754 45 Uppsala
Telefon 018-430 35 00 (växel)
vaksala.forsamling@svenskakyrkan.se

Personal i Vaksala församling

Vaksala kyrka och kyrkcentrum, Salabackekyrkan och Årstakyrkan.

Bokning och medlemsservice

Dop, vigsel, begravning, lokalbokning och medlemsärenden för Uppsala pastorat samt Danmark-Funbo församling.