Lyssna

Vallda kyrka

Välkommen till Vallda kyrka! Här finns verksamheter för alla åldrar, stort engagemang och härlig gemenskap – för dig!

Gillar du country?

Boka då in söndag den 22 september kl. 18.00 i Vallda kyrka. Projektkören sjunger Country-godbitar under ledning av Kim Kehlmeier.

Torsdagslunch i Vallda

Torsdagar kl. 12.00 i Vallda församlingshem. Lunch, kaffe och kaka för 60 kr. Ibland har vi musikunderhållning eller föreläsning efter maten. Vi börjar igen 5/9.

Öppet hus på Lyktans fritids

Den 24 september kl. 17-18 är ni välkomna att träffa oss, se våra lokaler och ställa frågor. Lyktan ligger bakom Vallda församlingshem och är ett fritidshem för barn på Toråsskolan i åk F-3.

NYHET: Stickgrupp i Vallda

Vi träffas på tisdagar kl. 10.30-12.30 i Vallda församlingshem på bottenplan, med start 8 oktober.

Söndagsskola för barn

Välkommen på söndagsskola, alla barn som vill! Vi träffas varje söndag en stund under 11-gudstjänsten i caféet i Vallda kyrka med start vecka 38. Kolla alltid gudstjänstkalender för eventuella ändringar. Söndagsskolan passar bäst för barn i åldrarna 4-12 år.

Vill du bli kyrkvärd?

Att vara kyrkvärd är ett ideellt hedersuppdrag med en lång historia. Här kan du läsa mer om vad en kyrkvärd gör och anmäla ditt intresse.

Alpha & Beta

Alpha är en grundkurs i kristen tro med gott om plats för dina frågor och funderingar. Vi äter tillsammans, lyssnar på ett föredrag och samtalar i smågrupper.

Messy Church

Kreativitet, mat, musik och gemenskap. Det är Messy Church! Vi ses varannan onsdag (ojämna veckor) kl. 17-18.30 med start den 25 september.

Trädgårdsdiakoni

Vi vill erbjuda dig, som varit sjukskriven en längre tid, plats och redskap för återhämtning.

Måndagsgänget

Vi träffas på måndagar kl. 14-16 och arbetar med Vallda kyrkpark.

Vallda örtagård

På måndagar klockan 14.00 träffas vi som arbetar ideellt i Örtagården. Vi fikar och umgås. Du är välkommen i gemenskapen! Örtagården ligger nedanför prästgården i Vallda.

Kvällsbön

Tisdagar kl. 19.00-20.00 i Vallda kyrka. Vi lovsjunger, ber för och med varandra och delar härliga vittnesbörd om hur Jesus Kristus har förändrat människors liv. Vi träffas fram till midsommarveckan och har sedan sommaruppehåll med start igen 20 augusti.

Sorgbearbetning

Nu startar vi en ny kurs i Sorgbearbetning. Denna uppskattade kurs består av 8 tillfällen där du lär dig hantera förluster och sorger du bär på i livet.

Barn - Vallda

Ungdom - Vallda

Vuxen - Vallda

KÖR: Gloria

Varannan torsdag (jämna veckor) kl. 17.00-18.30 i Vallda kyrka. Detta är en liten kör för dig som vill sjunga lovsång. Vi har plats för dig. Hör av dig! Terminsstart 5/9.

Trivselgruppen i Vallda

Trivselgruppen (fd Arbetskretsen) träffas i församlingshemmet i Vallda en gång i månaden och umgås och fikar.

Lyktans fritidshem

Har ni barn som går på Toråsskolan i åk f-3? Söker ni ett fritidshem som erbjuder en lugn och trygg miljö med engagerade pedagoger? Vi har några nya platser att erbjuda på Lyktans fritidshem varje termin.

Vallda kyrkpark

Vallda kyrkpark är namnet på en ny mötesplats i Vallda skapad av Särö pastorat. Området är tänkt som ett grönt rekreationsområde för en bred målgrupp och vill locka till gemenskap och aktivitet utomhus men också skapa möjligheter för att finna stillhet & ro.

Livets stora händelser

Kyrkan finns där genom hela livet, från att välkomna ett barn in i Guds familj, välsigna äktenskapet till att stödja anhöriga i sorgen efter någon nära.

Behöver du någon att prata med?

Om du behöver samtala med någon eller annat stöd så är du välkommen att höra av dig till våra präster, diakoner eller samtalsterapeuter. Samtalen kan ske över telefon.