Del av Oscar Fredrik kyrkas fasad.
Foto: Kristijan Arsov / Unsplash

Oscar Fredriks församling

Välkommen till en gemenskap med tillhörighet, kunskaper, musik och andlighet.

Öppettider för Oscar Fredriks kyrka

Kyrkan är öppen vardagar kl. 9–15.
Söndagar kl. 17 firar vi Oscar Fredriksmässa. Välkommen!

Oscar Fredriks kyrka, grodperspektiv i altargången.

Gudstjänst

Vi firar mässa tillsammans söndagar kl. 17. Välkommen till Oscar Fredriks kyrka!

Pipor till kaffet

Lunchkonserter i Oscar Fredriks kyrka.

Öppen förskola

Lek, pyssel & prat för alla barn i sällskap av vuxen. Öppet måndag och onsdag. Välkomna!

En man sitter på huk i en kyrka och håller i ett dopljus. En liten flicka står framför och ler stort.

Dop

I dopet berättas om Guds kärlek till varje människa och om en gemenskap över hela världen. Döpas kan man när som helst i livet, som barn, ungdom eller vuxen.

Kör i konsert med dirigent i förgrunden.

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Oscar Fredriks kyrka! Fri entré.

Ringar på vattnet i en stilla sjö.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!

QueerQvällar i Sjömanskyrkan

Är du kristen, HBTQ+ och vill ha en plats där du kan vara du? Välkommen på QueerQvällar i Sjömanskyrkan!

Carl Johans pastorat söker Teckenspråkstolk

Carl Johans pastorat söker en tolk till Svenska kyrkans teckenspråkiga verksamhet i Göteborgs stift.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Vill du veta vad som händer?

Prenumerera på ett eller flera kalendarier

Till formuläret

Nyheter i Carl Johans pastorat

Bön för fred vid Masthuggskyrkan

Publicerad:

25 mars kl. 18-19 samlas vi för att be för fred, konfliktlösning och besinning.

Påsk i Oscar Fredriks församling

Publicerad:

Musikgudstjänst, mässa i natten och vanliga gudstjänster ingår i påskfirandet i Oscar Fredriks församling. Annandagens mässa hålls i Masthuggskyrkan.

Världsböndagen för fred och kristen enhet

Publicerad:

Ekumenisk gudstjänst i Flatåskyrkan. Från solens uppgång till dess nedgång firas samma gudstjänst runt hela jorden.

Carl Johans pastorat söker Teckenspråkstolk

Nyår och trettondagen i Oscar Fredriks församling 2023

Publicerad:

Trettondag jul markerar slutet på julhelgen, men också början på något nytt. Med Gud som ledstjärna kan vi blicka framåt på det nya året.