Till innehållet Till undermeny

Sankt Peters klosters församling

Sankt Peters klosters församling bär spår av det klosterliv som en gång levts i församlingen. Bönens eftertanke och stillhet tillsammans med barnens lekfulla frihet utgör stommen i vårt församlingsliv.

Öppet hus med små och stora måndagar och fredagar

Måndagar och fredagar kl 9-11.30. Terminsstart 26 augusti.

Onsdagshäng

Onsdagar kl 15-18

Öppet hus med små och stora på torsdagar

Torsdagar kl 14-18.15. Terminsstart 29 augusti.

Boksoppa på Petersgården

Hösten 2024: 25/9 och 27/11

KFUM föreläsningar

Varannan torsdag kl. 14.00, jämna veckor med start 5 september. Petersgården.

Klosterklang

En fredag i månaden inbjuds du in till konsert för att avsluta arbetsveckan och inleda helgen med en stunds klangfull musik under Klosterkyrkans inbjudande valv. Det är min förhoppning att du både ska kunna njuta och vidga dina musikaliska vyer. En fredag i månaden kl 17.00. Från 16.30 serveras alkoholfri cider och salta pinnar.

Kommande händelser

Alice Babs 100 år - mamma och idol

Titti Sjöblom och Ehrling Eliasson Klosterkyrkan, måndag 21 oktober kl 19. samt tisdag 22 oktober kl 12.00

Konsertprogram hösten 2024

Klosterkyrkan: Lördag 5 oktober kl. 18.00 - Jena Jubilee Singers: gospel, spirituals and more.

Lund Choral Festival 2024

Program Klosterkyrkan Onsdag 16 oktober samt lördag 19 oktober

Utan undantag

Det spelar ingen roll hur gammal du är, varifrån du kommer eller vart du är på väg. Det spelar ingen roll vem du blir förälskad i, hur du väljer att leva ditt liv eller hur du vill definiera dig själv. HÄR ÄR DU VÄLKOMMEN!

Lui i Sydsudan

Lunds stifts vänstift

Miljödiplomering

För en hållbar kyrka

Cyberangreppet 2023–2024

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. På denna sida hittar du information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.