Foto: Camilla Walkendorff

Lekeryds församling

Välkommen in i den kristna gemenskapen i våra verksamheter och mötesplatser. Vi finns här för gemenskap och stöd, i glädje och sorg och allt där emellan. Välkommen som du är!

Församlingen söker KANTOR 85%

Välkommen med din ansökan senast den 4 september 2024. Vi ser fram emot den person som vill vara en viktig del i vårat härliga arbetslag.

Välkommen med du med

Den 10 september börjar återigen våra bibelsamtal. Vi samtalar om bibeln som bok, men kommer att börja läsa om apostlagärningarna. Är du intresserad av att gå med i gruppen? Kontakta km Henrik Jonason, 036-858 82 eller henrik.jonason@svenskakyrkan.se

Konfirmation

Häng med på Konfa hos oss! Du får lära känna Gud mer, ha kul med lekar, upptäcka bibeln, sjunga, ta del av fina upplevelser och traditioner med mera! Hoppas just Du vill följa med på Livets väg med oss!

BabyCafé

Obs! Vi pausar Babycaféet under höstterminen. Välkomna till "Stor och liten" måndagar och torsdagar. Vi kör igång vecka 36. Välkomna!

Stor & liten

Hemma med barn? Kom och gör något tillsammans. Lek, fika, umgås och träffa andra föräldrar. Vi träffas måndagar och torsdagar kl. 09.30-12.00. Välkomna! Vi kör igång igen vecka 36. Välkomna!

Ett litet barn håller i en hjärtformad våffla.

Våffelcafé

Nu kör vi snart igång igen. Välkommen in på kaffe och våffla torsdag den 19 september. Klicka in för att se kommande datum för hösten.

Herrlunchgruppen

Välkomna ni män som är daglediga. Vi laga mat, umgås och äter tillsammans. Måndagar, ojämna veckor kl. 11.00-14.00 i Lekeryds församlingshem. Höstterminen startar vecka 37, måndag den 9 september.

En kvinna med lugg och rött läppstift håller upp en gul stickning mot kameran och ler stort.

Stickcafé

Höstterminen startar måndag den 2 september. Kom och var med du också!

Svenska kyrkan vill informera om en personuppgiftsincident.

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit.

Ett föräldrapar, en präst och en bebis vid ett dop utomhus på vintern.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

En vit landsbygdskyrka bland lummiga träd.

Sommar

Oavsett var i Sverige du befinner dig under sommarmånaderna finns Svenska kyrkan nära.

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan