Foto: Anneli Jonsson

Laholms pastorat

Varmt välkommen till Svenska kyrkan i Laholm & Skummeslöv! Här finns plats för dig som tror eller tvivlar, för dig som längtar efter andlig och social gemenskap. Kom som du är och ta del av tro, kärlek & hopp – varje vecka, året runt!

Aktuellt i Laholms pastorat

Med önskan om en välsignad påsk!

Här hittar du vad som händer i pastoratet under påsk och lite till! Varmt välkommen till kyrkan!

Sommarkollo!

Under vecka 32 välkomnar vi dig född 2013-2015 till ett dagkollo, måndag till fredag i Skummeslövs församlingshem.

Behöver du någon att prata med?

Är du ensam? Känner du oro? Oavsett om du tror eller tvivlar – så finns Svenska kyrkan för dig. Ibland känns det skönt att prata med någon som lyssnar.

RO & TRO

En stund av ro & tro tillsammans!

Se våra Gudstjänster digitalt

Gå in här och följ länken till vår Youtube-kanal. Går endast att se medan gudstjänsten pågår och sparas ej.

Barn och familj

Träffpunkter och aktiviteter för barn och föräldrar.

Musik, konserter och körer

Laholm och Skummeslöv

Pilgrimsvandringar

i samarbete med Halmstads pilgrimsråd!

Församlingsafton x 2

Laholms församlingshem 12/3 kl. 18.30 och Skummeslövs församlingshem 18/4 kl. 18.30.

Ärtsoppeluncherna

Varmt välkommen på ärtsoppelunch! Skummeslövs församlingshem och Laholms församlingshem.

Andrum med musik

Varje onsdag kl. 12.15 i S:t Clemens kyrka, Laholm. Start 24 januari.

Vad är Frälsarkransen?

Har du hört talas om Frälsarkransen? Här berättar vi mer om vad de olika pärlorna i armbandet betyder.

Medlemskap

Välkommen att bli medlem i Svenska kyrkan - här finns alltid en plats för dig!

En vitklädd person håller i handen på en bebis i dopklänning.

Boka dop online

Här kan du boka dop hos oss på webben!

Gudstjänster

Varmt välkommen på gudstjänst i Laholms pastorat!

Vad tycker du?

Din åsikt är viktig för oss och hjälper oss göra ett ännu bättre jobb! Just nu gör vi en undersökning angående vår synlighet i pastoratet.

Lagabladet

Laholms pastorats församlingstidning – utkommer varje kvartal

Letar du efter kalendern? Den finns till höger!

Klicka på den röda fliken till höger så ser du allt som händer i Laholms pastorat. Kalendern uppdateras om det skulle bli några ändringar.

Vår verksamhet

Välkommen till vår verksamhet!

Mötesplatser våren 2024

Välkommen till våra mötesplatser! Ladda ner de två bladen nedan!

Möjligheter till Stillhet och bön

Morgonbön och Andrum med musik

Laholms pastorats Facebooksida

Här kan du kika på vår Facebooksida, även om du inte har Facebook själv! Scrolla ner för att se flödet.

En hand håller i en mobil med skärmbild om kyrkguiden som visar adressen för kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det.

Johannesevangeliet 1:5

Välkommen till Svenska kyrkan i Laholm & Skummeslöv!

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller ha gemenskap.

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.

Lediga tjänster

Välkommen att söka våra lediga tjänster.

Protokoll från Fullmäktige, Kyrkoråd och Församlingsråden i Laholms pastorat

Här kan du hitta protokollen som förs under kyrkoråd och församlingsråd. Klicka på länkarna för att ladda ner.

Kyrkans hus - Laholm

Öppet mån, ons, fre kl. 9.00-12.00 Besöksadress: Danskavägen 1, 312 31 Laholm 0430-160 00 Epost: laholm.pastorat@svenskakyrkan.se

GDPR – Information om personuppgifter

Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.

Vem ansvarar för vad och hur?

Om begravningsbyråns och huvudmannens ansvar vid begravning.

Verksamheter i Laholms pastorat

Musik, konserter och körer

Laholm och Skummeslöv

Barn och familj

Träffpunkter och aktiviteter för barn och föräldrar.

Vuxen och senior

Varmt välkommen till våra verksamheter!

Konfirmand och Ungdom

Höstterminen 2023 startar vecka 36!