Vårens konsertprogram

Missa inte den musikaliska resan i Katarina kyrka och Allhelgonakyrkan.

Tor 4 april 14.00, Högbergssalen, Högbergsg. 15A
KATARINATRÄFFEN: Roland Pöntinen
Idag: Ny programpunkt p.g.a. sjukdom. I stället för Dan Ekborg:
Roland Pöntinen spelar klassiska pianopärlor - Grieg, Schuman, Chopin.
Bland annat Till Våren, Träumerei, Claire de Lune. Fri entré.

Tor 18 april 14.00, Katarina kyrka
KATARINATRÄFEN: PUBLIKENS FAVORITER
Katarinas musiker medverkar.
Sing-along väntas! Fri entré.

Lör 20 april 18.00-23.30, Katarina kyrka
KULTURNATT STOCKHOLM
Vi bjuder på en helkväll med körmaraton, solister och cidermingel. Medverkande körer: Oratoriekören, Ungdomskören, Manskören, Katarina Kammarkör, Cappella Catharinae och Katarina Vega. Fri entré. Se program

Sön 21 april 15.00, Katarina kyrka
Cellotoner från när och fjärran
En cellokonsert med musik från jordens alla hörn. Medverkar gör elever från Katarina Kulturskola, Borlänge musikskola och Gagnefs Kulturskola.
Fri entré.

Lör 27 april 18.00, Allhelgonakyrkan
KAMMARMUSIK: ILLUMINATIONS –  LYSANDE SÅNG OCH STRÅK
Les Illuminations av Benjamin Britten, text Arthur Rimbaud. Dessutom musik av Johan Agrell, Ika Peyron, Dag Wirén och Pierre Wissmer. Med Sofie Asplund, sopran, och SoFo Chamber Orchestra under Staffan Mårtensson. Biljetter:Ticketmaster eller på plats i Allhelgonakyrkan.

Sön 28 april 18.00, Katarina kyrka
KÖRKONSERT
Katarina Nova sjunger romantisk och oromantisk körmusik från romantiken. Fri entré.

Maj

Sön 5 maj 18.00, Katarina kyrka
FÖRKLÄDD GUD – TROIS PETITES LITURGIES
Konserten inleds av den franske tonsättaren Olivier Messiaens spektakulära Trois petites liturgies. Katarina Kammarkör, Cappella Sine Nomine, Tomas Bloch, ondes martenot, Martin Sturfält, piano, Hans Vainikainen, dirigent Biljetter: Ticketmaster.

Fre 17 maj, 19.00, Allhelgonakyrkan
GÅSHUD: KATARINA POP 10 ÅR!
Stor födelsedagskonsert i Allhelgonakyrkan! Favoritlåtar genom tiderna. Sjung med och dansa. En oförglömlig kväll med minnen och musik! Biljetter: Ticketmaster.

Sön 19 maj 16.00, Katarina kyrka
VIVALDIS GLORIA
Katarina oratoriekör, Katarina Vokalensemble och  Skallsjö sommarorkester framför Vivaldis sprudlande verk Gloria under ledning av Linnéa Lundgren & Gregory Lloyd. Sopran: Emelie Power och Malin Rudengren. Biljetter: Ticketmaster.

Lör 25 maj, 18.00, Allhelgonakyrkan
KAMMARMUSIK: POETEN, ÅSNAN OCH JEDERMANN
Sånger av Robert Schumann, Frank Martin och Rebecca Clarke samt musik för fyrhändigt piano av Schubert och Bizet. Jakob Högström, baryton, David Wärn och Bengt Forsberg, flygel. Biljetter: Tickstemaster eller på plats i Allhelgonakyrkan.

Sön 26 maj, 15.00-18.00, Katarina kyrka & församlingssalar
BLOMMORNAS FESTIVAL
En fullspäckad eftermiddag för hela familjen med kransbindning, fika, prova-på-dans och konserter med Katarina kulturskolas elever och lärare. Dagen avslutas traditionsenligt med att Katarinakörernas barnkörer sjunger in sommaren. Fri entré.