Solen lyser igenom grönskande trädkronor.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Svenska kyrkan i Kalmar

Välkommen till församlingarna S:t Johannes, Kalmar domkyrka, Heliga Korset, S:ta Birgitta och Två Systrars. I pastoratet ingår även begravningsverksamhet, diakonimottagning, Diakonala köket och sjukhuskyrkan, och kyrkan i kriminalvården.

Aktuellt i pastoratet

Gudstjänster i veckan

Predikoturer den 13 - 19 september 2024

Lediga tjänster i Kalmar pastorat

Välkommen till oss!

Konfirmation 2024-2025

Du kan fortfarande anmäla dig till höstens konfirmandgrupper!

Trans i kyrkan - egna erfarenheter samt råd kring inkludering - Lunchföreläsning

Välkommen den 20 september kl 12:00 till en föreläsning i Kalmar domkyrka under Prideveckan i Kalmar.

Ett blommande gullregn-träd i motljus.

Skapelsetid i Kalmar pastorat

Under perioden står skapelsen och vårt ansvar för den i fokus i gudstjänster och andakter.

Blue Sunday

Välkommen till ungdomskväll i Kalmar domkyrka!

Välkommen till oss!

En vit dopklänning med rosa rosett hänger på en metallgrind i kyrkan.

Livets skeden

Vid livets stora tillfällen finns Svenska kyrkan. Här hittar du information om dop, konfirmation, vigsel, begravning och samtalsstöd.

Gudstjänst och kristen tro

I Kalmar firar vi gudstjänst och mässa flera dagar i veckan. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, den som är van gudstjänstfirare och den som är ovan.

Mötesplatser

I Kalmars fem församlingar möts varje år tusentals människor! Välkommen du också.

Organisationsuppgifter

Här hittar du information om vår organisation, policys, lediga tjänster, personuppgiftsbehandling och faktureringsuppgifter!

En vuxen håller en ungdoms händer i sina.

Diakoni - vårt sociala arbete

Diakoni är kyrkans omsorg om medmänniskan och skapelsen, ibland kallas det också kyrkans sociala arbete.

Medlemskap i Svenska kyrkan

Tack för att just du är medlem. Här kan du läsa mer om vad ditt medlemsskap bidrar till. Är du inte medlem är du varmt välkommen att bli det!

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Nyfiken på Gud?

Läs om kristen tro

Information om personuppgiftsincident

Det har kommit till Svenska kyrkans kännedom att någon hotar att 21 maj 2024 publicera information som stals i samband med cyberangreppet i november 2023.

Någon sitter vid ett skrivbord bakom en datorskärm och knappar på ett tangentbord.

Kontakta dataskyddsombud

Om du har frågor som rör personuppgiftsincidenten, vänligen kontakta dataskyddsombudet

En skugga på en tegelvägg av någon som skriver på sin mobiltelefon.

Visselblåsarkanal

Visselblåsning på en arbetsplats innebär att en anställd (eller ibland en annan person med insyn i verksamheten) rapporterar om missförhållanden som förekommer inom organisationen.