Välkommen till Gränge-Säfsnäs församling

Församlingsexpedition och Kyrkogårdsförvaltning har telefontid: mån-fre kl. 10.00 - 12.00 Församlingsexpedition Tel: 0240-79600 Kyrkogårdsförvaltning Tel: 0240-79602

Gränge-Säfsnäs bjuder in till sopplunch och fika & prat

Nytt för i år är att vi bjuder in till Fika & prat både i Grängesberg och Säfsnäs

Livsstund

En plats för andrum och reflektion

Sinnesrogudstjänst

Ett möte mellan kyrkan och tolvstegsandligheten. Nästa sinnesrogudstjänst är: 3/5 i Ulrika kyrka, Ludvika. Varmt välkommen!!!

Musik och körverksamhet

Kom och sjung med oss! Musik ger glädje! Musik piggar upp, tröstar och lugnar! Gränge-Säfsnäs församling erbjuder möjlighet till körsång och musikevenemang för alla åldrar, stora som små. Vill Du vara med? Kontakta körledaren.

KuLan fritidsgård i Fredriksberg

Öppen ungdomsverksamhet. Kom och umgås, häng, fika, spela spel mm

Johannes Frandsen / Ikon

Öppen Familjeverksamhet

Vi träffas och umgås, leker och sjunger!

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Sponsra en stol i Säfsnäs kyrka

Nu, efter renoveringen, så finns det möjlighet för Dig att donera en stol till kyrkan. Du får då din namnskylt på stolen.

Kontakta oss

Här finns kontaktuppgifter till bokning, personal, jourhavande präst och de förtroendevalda

Nätvandrarchatten för dig mellan ungefär 12-25 år

Här finns vi och vill lyssna på och prata med dig – du som är mellan 12 och 25 år. Måndag, torsdag, söndag kl 19-22. Året om.

Grangärde kyrka 2015

Nya kyrksalen i Grangärde kyrka

Ha dopfika, minnesstund mm i vår fina nyrenoverade kyrksal!

Hjärtstartare

Vi i Gränge-Säfsnäs församlings diakoniverksamhet har mottagit denna hjärtstartare med stor heder och tacksamhet!

Ett metallkors står på en gravsten i skuggan av ett gammalt träd. I bakgrunden syns ett vindkraftverk.

Församlingen och elpriserna

Församlingens ambition är att..

Här kan du lyssna på Grangärde kyrkklockor Ladda ner
Kyrkklockor

Grangärde kyrka

Nästan alltid öppen dagtid måndag-fredag samt i samband med kyrkliga handlingar.

Säfsnäs kyrka

Öppet mån-fre ca 8.00-12.00 samt i samband med kyrkliga handlingar. Onsdagar ofta öppet på eftermiddagar..

Kyrkguiden

Leder dig rätt med karta och kalender