En bukett med vita rosor och vilda blommor.

Begravning

När någon dör är det viktigt att de sörjande kan se tillbaka på avskedet som inte bara en svår stund, utan också som en fin och minnesvärd högtid.

Välkommen att ta ett sista farväl i Söderledskyrkan, Stora Sköndals kyrka och Farstastrandkyrkan.

Begravning i Farsta församling

I begravningen tar de sörjande avsked av den döda och det är en viktig del av sorgearbetet. Vanligast är att bokning av tid och plats för begravningsgudstjänst sker genom en begravningsbyrå.

Om du inte anlitar en begravningsbyrå för begravningen, kontakta Farsta församlings bokning på farsta.bokning@svenskakyrkan.se eller 08-683 63 03

Minnesstund

Efter begravningen fortsätter gemenskapen ofta med en minnesstund, där vi minns den avlidne i en stunds samvaro. För det ändamålet går det bra att boka kyrkans lokaler, kontakta Farsta församlings bokning på farsta.bokning@svenskakyrkan.se eller 08-683 63 03

Meny för beställning

Vi hjälper er gärna med catering i samband med minnesstunder.
Här hittar du vår minnesstundsmeny
I samtliga alternativ är borden dukade med vita dukar, blommor och ljus. Serveringspersonal finns på plats.

För beställning och frågor:
Söderledskyrkan
Susanne Fröberg
farsta.forsamling@svenskakyrkan.se

Stora Sköndals kyrka
Lisa Mitrovic
lisa.mitrovic@svenskakyrkan.se

Farstastrandkyrkan
Gunilla Nordqvist
gunilla.nordqvist@svenskakyrkan.se

Bårtäcken

Ett bårtäcke är en vacker textil som läggs på kistan under begravningsakten i stället för en dyrbar kista eller blomsteruppsättning.

Samtal och stöd

Ibland är livet svårt och då kan man behöva medmänniskor att tala med. Om du känner dig ledsen, ensam eller orolig eller behöver någon att prata med av andra skäl kan du höra av dig till oss.

Kolumbariet

Kammare för gravurnor.

Bedrägeriförsök per telefon

Låt dig inte luras om någon kräver pengar för gravrättsförlängning!