Detalj av kyrkfönster.
Foto: Karolina Braun

Björkekärrs församling

Med Jesus i centrum vill vi leva ut vårt kristna liv grundat på Guds Ord, bön och tillbedjan.

Aktuellt i Björkekärrs församling

En hand håller en tallrik yoghurt och ett inklippt foto av en kvinna.

Kvinnofrukost 20/4

Åsa Hofverberg, författare, präststuderande och föreläsare, inspirerar kring kreativitet. Lördag 20 april kl 9.45-12 i Björkekärrs kyrka. Anmälan.

Två händer sträcker sig i luften i en publik, i bakgrunden konsertljus.

Amazing God 20/4

Gospelkonsert med härliga kören Inspirit med kompband, under ledning av Jan Jidsten. Lördag 20 april kl 18 i Björkekärrs kyrka. Fri entré.

En valborgseld brinner.

Fira valborg med härlig vårsång!

På valborgsmässoafton 30/4 sprider sångare från Svenska kyrkans körer vårstämning vid Härlanda tjärn. Kl 17 inleds firandet, då Härlanda församlings barnkörer sjunger. Ca kl 20 tänds elden ackompanjerade av projektkören i pastoratet. Vill du gå dit i sällskap kan du komma till Frivilligcentralen Knuten (Råstensgatan 4) så promenerar vi dit tillsammans. Valborgsfirandet arrangeras av Göteborgs stad.

Gökotta på Öllers kulle

Välkommen att fira gökotta på Öllers kulle på Kristi himmelsfärdsdag 9/5 kl 8.00. Vi samlas vid Björkekärrs kyrka kl 7.45 och går gemensamt dit. Det blir en enkel gudstjänst i det fria tillsammans med präst Frida Johansson och musiker Margareta Andreasson.

En grupp människor med ryggsäckar går på en asfalterad gångväg vid vattnet.

Pilgrimsvandring på Kristi himmelsfärdsdag

Välkommen med på en pilgrimsvandring från Björkekärrs kyrka till Örgryte gamla kyrka den 9 maj.

Bilder på Café Nordpolen, Varnhems klosterkyrka, Skallsjö kyrka och en sol.

Vårresa till Varnhem 22/5

Följ med på en bussresa till Varnhem tillsammans med Björkekärrs församling. Resan går onsdag 22 maj och du behöver anmäla dig senast 10 maj.

En hand håller fram en tallrik med spenatsoppa.

Sopplunch i Björkekärr

Här serveras hemlagad soppa med tillbehör och god gemenskap. Onsdagar kl 12.00 i Björkekärrs kyrka, med inledande andakt.

Det händer i Björkekärr

Från Himlamys för de minsta till musik, fördjupning och gemenskap för alla åldrar. Välkommen till Björkekärr - också du som själv vill bli en ideell kraft i församlingen.

Aktuellt i Örgryte pastorat

Lediga tjänster

Kanske blir vi din nästa arbetsgivare? Välkommen att söka tjänst hos oss i Örgryte pastorat!

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet